Prens Harry, İngiliz The Mail on Sunday gazetesine açtığı davayı kazandı

İngiltere’de Yüksek Mahkeme, Prens’in ülkesine yaptığı ziyaretlerde kendisi ve ailesi için polis koruması verilmediği gerekçesiyle İçişleri Bakanlığına yönelik yasal gayretiyle ilgili gazetenin yayınladığı makalenin kimi kısımlarının “karalayıcı” olduğuna karar verdi.

Yargıç, gazetenin, Prens Harry’nin bakanlığa karşı yasal hak talebini “gizli” tutmaya çalıştığı argümanıyla, emelinin halkı yanıltmak olduğu değerlendirmesinde bulundu.

Duruşma öncesinde Prens Harry’nin avukatları, makalenin küçük düşürücü olduğunu belirterek, Harry’nin “yalan söylediği”, “alaycı formda kamuoyunu manipüle etmeye çalıştığı” ve “hükümetle olan yasal uğraşını halktan saklı tutmaya çalıştığının” öne sürüldüğünü duyurdu.

Gazete ise makalenin “uygunsuzluğa dair hiçbir ipucu” içermediğini ve “karalayıcı olmadığını” savundu. İngiliz kraliyet ailesindeki vazifelerini bırakarak ABD’ye yerleşen Prens Harry, dün yaptığı yazılı açıklamada, bunun kendisine “devam eden önemli ziyan, utanç ve sıkıntıya” neden olduğunu aktardı.

İNGİLİZ MEDYASINA 5 DAVA

Prens Harry ve eşi Meghan Markle, son 3 yılda ikisi BBC’ye karşı olmak üzere İngiliz medyasına 5 dava açtı.